dinsdag 1 september 2015

Opticon PX-20

Voorraad inventarisatie kassa

Met de balans module van StoreContrl Cloud

Door gebruik te maken van een datacollector kunt u eenvoudig barcodes scannen. De datacollector genereert een bestand die te importeren is in de StoreContrl Cloud balansmodule.

Het is onder andere mogelijk om gebruik te maken van de Opticon PX-20 om uw aanwezige voorraad te controleren met de voorraad die volgens uw kassasysteem aanwezig is.

Hoe werkt een balansscanner?
Voorraadbeheer met de balans scanner. Door de knop met de barcode in te drukken kunt u een barcode inscannen die opgeslagen zal worden in het geheugen van de balansscanner. Indien er een foutieve barcode is gescand kan deze gescand worden door de knop met de min in te drukken. Hierdoor zal deze barcode uit het geheugen worden gehaald.

Wanneer het scannen is voltooid sluit je de scanner aan op een computer en open je het bijbehorende programma om de gescande barcodes als text bestand op te slaan.

Open de StoreContrl Cloud balansmodule en importeer het text bestand.

Indien u nog geen balansscanner heeft kunt u deze bestellen via info@kassacompany.nl

Hoe werkt inventarissen?

Hieronder informatie om de inventarisatie zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Voorbereiding balansen
Voordat er een inventarisatie uitgevoerd gaat worden is het belangrijk om de juiste voorbereidingen te treffen.

Bij de voorbereiding van de inventarisatie is het bijvoorbeeld handig om:
  • een inventarisatieplan maken;
  • contoleren of balansscanners zijn opgeladen;
  • balans methode testen;
  • handleiding doornemen;
  • zorgen dat het magazijn op orde is
Waarom balans je een winkel?
Om de balans voor de belasting op te kunnen maken wil je graag de voorraadwaarde van een bepaald moment weten. Meestal is dat aan het einde van een jaar maar tussentijds inventariseren wordt ook gedaan. De waarde van de aanwezige voorraad kan via de rapportage historische voorraad op gevraagd worden. Het is dus juist aan te raden om de voorraad gecontroleerd te hebben voordat er de waarde opgevraagd wordt.

Tip! inventariseer voor het einde van het jaar en het liefst het hele jaar door zodat de waarde van de voorraad voor het einde van het jaar gelijk is aan de winkelvoorraad. Via de rapportages voorraad is er een voorraadwaarde op te vragen met een datum selectie. De voorraad afwaardering is op te vragen via de financiele rapportages. Deze rapportage geeft aan uit welk kwartaal en welke groep de inkoopwaarde komt. Door bijvoorbeeld gebruik te maken van de voorraadwaardering die op te vragen is via de belastingdienst kunt u op de boekhoudkundige voorraad afschrijven.

Verschillende manieren van inventarisatieEr zijn verschillende manieren waarop je een inventarisatie kunt uitvoeren. De werkwijze verschilt per winkel.

Er zijn twee vormen van voorraadinventarisatie:
  • steekproefsgewijze inventarisatie;
  • volledige inventarisatie
Voor meer informatie of uitgebreidere beschrijving kunt u contact met ons opnemen via info@kassacompany.nl of telefonisch op 072-8448240.

Balansscanner kopen:
Wat kost een balans scanner? voor een prijsopgave zie hardware configurator.

0 reacties:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

 

Copyright 2018 KassaCompany

StoreContrl Cloud kassasysteem handleiding