maandag 15 mei 2017

Inventariseren

Opticon balansscanner
Hoe te balansen/inventariseren met StoreConrl Cloud?

Druk in het linker menu op voorraadbeheer en ga naar balans, alle eventueel vorige balanslijsten komen in beeld.

Vul onder nieuw balans het invoer veld naam in. Geef deze balans een naam om deze terug te kunnen vinden.

Druk op TAB en selecteer het filiaal

Met de filter kun je ook alleen een bepaald seizoen of merk/leverancier balansen
Druk dan Maak.



Nadat u op de knop maak heeft gedrukt volgt onderstaande scherm.


Plaats de focus in het invoerveld scannen barcode en begin met de invoer van de barcodes.

Per artikel komt er een regel (evt met foto) in beeld met o.a. de barcode, artikelnummer, maat en aantal keer ingescand. Heb je een aantal keer het zelfde artikel/maat, druk dan op het aantal (in de regel) en nu kun je de aantallen aanpassen en dan op de Tab toets naar de volgende regel

Rechtsboven in het scherm staat een knop Tabel. Als je hier op drukt krijg je de balanslijst te zien en achter iedere artikel staat het aantal en een rood kruis om een regel eventueel te verwijderen.

Zodra je weer verder gaat scannen, komt hij weer op het scanscherm van de balans

Is het scannen klaar dan kan er een verschillenlijst opgevraagd worden.

Druk op knop aan de linkerkant in het scherm en er wordt een lijst getoond van alle artikelen waar een verschil in is geconstateerd. Dit is het verschil tussen de aantallen die volgens de kassa aanwezig zijn en die via de telling is ingevoerd.

Controleer deze lijst op “vergeten” gescande artikelen en scan deze er alsnog bij!!

Boven de lijst met verschillen staat een knop herstel Voorraad. Hiermee kan de voorraad worden aangepast naar de balans aantallen. Alle vergeten artikelen worden hiermee ook op nul gezet!

Tip! inventariseer voor het einde van het jaar en het liefst het hele jaar door zodat de waarde van de voorraad voor het einde van het jaar gelijk is aan de winkelvoorraad. Via de rapportages voorraad is er een voorraadwaarde op te vragen met een datum selectie. De voorraad afwaardering is op te vragen via de financiƫle rapportages. Deze rapportage geeft aan uit welk kwartaal en welke groep de inkoopwaarde komt. Door bijvoorbeeld gebruik te maken van de voorraadwaardering die op te vragen is via de belastingdienst kunt u op de boekhoudkundige voorraad afschrijven.

Tip! om het balansen makkelijker te maken kunt u gebruik maken van een balans scanner.


Indien er nog  vragen zijn over het inventariseren met StoreContrl Cloud winkelautomatisering kunt u contact met ons opnemen via  support@kassacompany.nl.

0 reacties:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

 

Copyright 2018 KassaCompany

StoreContrl Cloud kassasysteem handleiding